UBP optikou Andrey Mališovej

K príležitosti 5. výročia založenia UBP sme pre Vás pripravili sériu blogov s našimi hlavnými predstaviteľmi. Radi by sme Vám touto cestou priblížili ľudí, ktorí sa pričinili k úspechu progresívnej značky UBP. Porozprávali sme sa s Andreou Mališovou, manažérkou externého predaja pre Českú republiku.

1. Ako vnímaš svoje pôsobenie v UBP?

Vo firme som viac než rok. Mojou hlavnou náplňou práce je nábor firiem, menších či väčších maklérov, ktorých by sme mohli v UBP zastrešiť a poskytnúť im podporu. Viac menej sa stretávam s ľuďmi všeobecne a veľmi rada, pretože mám skrátka rada ľudí. Naučila som sa človeka dopredu neposudzovať, pretože moje domnienky sú skoro vždy chybné a na stretnutie príde niekto úplne iný ako som pôvodne predpokladala. Ľudia sú veľmi zaujímaví a vždy ma lákalo vedieť o ich osudoch a životných cestách viac. Nakoniec zo stretnutia aj tak nikdy neviem, či to bude môj klient, firma alebo osobnosť do internej siete. Dôležité je pre mňa byť neustále medzi ľuďmi a to mi UBP poskytuje. S čistým svedomím môžem vyhlásiť, že som vo firme veľmi spokojná. Firma mi dáva veľa priestoru pre kreatívny rozlet do viacerých smerov, čo mne veľmi imponuje. Môžem zasahovať do marketingu, do obsahových vecí, budujem si svoje PR, zároveň budujem PR firmy. Komplexnosť mojej pozície ma veľmi baví a čo sa mi páči, že vedenie spoločnosti to oceňuje. V iných firmách, s ktorými mám skúsenosti, to tak nebolo. Naopak, kreativita bola skôr trestaná, pretože je vždy lepšie chodiť podľa nejakých zaužívaných pravidiel. Samozrejme, v marketingu je tvorivosť určite cenená, ale v obchode, ktorému som sa vždy venovala, to bolo skôr na škodu. Robte to tak, ako vám kážeme a budete úspešní. Pre úplného nováčika, ktorý ešte v obchode nie je úplne doma, je obecne vhodné mať nejaké nalinajkované pravidlá a postupy, pripravené rozhovory, či call skripty. Ale ak je človek kreatívny a použije do toho niečo inovatívne, čo prinesie výsledok, tak by to bolo kontraproduktívne. V UBP oceňujem veľkú podporu, rodinnú atmosféru a stabilné zázemie. Cítim sa tu ako doma, medzi svojimi. Najmä počas koronakrízy dobre padne silná psychická a mentálna podpora.

2. Predtým si pracovala pre luxusné klenotníctvo. Aké to bolo?

Áno, to bol taký úskok vedľa. Po materskej ma nikto nechcel zamestnať, bolo to vyslovene náročné obdobie. Ženy, šperky a diamanty vždy išli dohromady a mňa to veľmi lákalo. Tak som nastúpila na manažérsku pozíciu, aj keď o manažérske zručnosti veľmi nešlo. Bola to skôr taká administratívna pozícia, kde musíš dodržovať milión predpisov a tím iba kontrolovať. Veľmi mi to nevyhovovalo, keďže som skôr kreatívny obchodník, ktorý potrebuje byť medzi ľuďmi, šíriť osvetu a ísť dobrým príkladom. V ideálnom prípade strhávať davy 😉 Práca v UBP ma oproti klenotom veľmi napĺňa.

3. Ako sa ti v ČR darí napĺňať pracovné ciele?

Čo sa týka môjho pracovného pôsobenia, priala by som si komplexnejšie výsledky, ale systematicky na tom pracujem. V internej sieti už so mnou pracuje niekoľko nových ľudí. Náborovať firmu je trošku na dlhšiu dobu, je to beh na dlhšiu trať. Všeobecne sa snažím ísť dobrým príkladom ako Forrest Gump. Keď behal, automaticky motivoval ďalších bežcov. Nabádam všetkých – poďte so mnou, behať po mojom boku sa vyplatí! Keď treba povzbudím, pridržím a nenechám Vás padnúť. Pozitívne výsledky sa tak odrážajú rýchlejšie v internej sieti. To mi mentálne dodáva silu.

Andrea Mališová

4. Akú volíš pri nábore firmy stratégiu?

Firma musí v prvom rade chcieť urobiť zmenu. Celkovo je možné ísť na to dvomi spôsobmi:

– buď máte šťastie a nájdete niekoho perspektívneho, kto sa chce výhľadovo osamostatniť, ale musíte byť priamo pri zdroji a zazmluvniť ho hneď na začiatku. To by bol ideálny stav, pretože s ním vytvoríte celý biznis od samého počiatku.

– alebo môžete náborovať už zabehnuté firmy, ktoré už pod niekým vystupujú. Tu je to náročnejšie v tom zmysle, že každá rozumná matka sa snaží svoje firmy podporovať a poskytovať im dostatočný servis, aby neodchádzali. V tomto prípade je nutné sa stále pripomínať a čakať na príležitosť, kedy eventuálne budú títo ľudia s niečím výrazne nespokojní. Pre vysvetlenie, čo je to Broker pool. V poole ponúkame podobné zázemie, napríklad ako životné poisťovne. Jedna je viac modrá, druhá je viac oranžová. Jedna má trošku lepšie pripoistenie, druhá ma iné plnenie, ale všeobecne sme zhruba rovnakí a podľa mňa veľkým plusom a prínosom sú práve ľudia. Obecne poradcovia a aj niektoré maklérske spoločnosti rýchlo vznikajú a rýchlo zanikajú. Preto je jedným z našich cieľov ukázať našim potenciálnym maklérom, ako aj klientom, že to myslíme vážne, že chceme zostať na trhu dlhodobo, tak ako aj na Slovensku.

5. Kto by ti v rámci náboru vyhovoval do tímu?

Čo sa týka charakteristiky ľudí, hľadám niekoho, kto mi sedí a komu sedím aj ja. Musí byť medzi nami funkčná chémia. Bez pozitívnej energie a bez toho, aby to medzi nami fungovalo je to potom také znásilňovanie z oboch strán, čo je samozrejme zbytočné. Ideálny kandidát/firma musí chcieť napredovať a osobnostne rásť. V tejto práci je lepšie, keď je človek výrečný, aj napriek tomu, že je napr. introvert. Zaúča sa teraz u nás jeden kolega, ktorý je taký analytickejší typ. Dokáže správne pomenovať problematiku a následne predať, čiže funguje skvele a dobre sa s ním aj spolupracuje. Takže hľadám ľudí k sebe. Komu som sympatická, nech sa ozve. Je to o tom, aby aj vo mne videli niekoho, kto ich môže posunúť na odbornej úrovni, ako aj po ľudskej stránke.

6. Aké máš osvedčené triky na sebamotiváciu?

Celkom rýchlo sa dokážem nakopnúť. Mám skvelú rodinu, môj muž, syn a mačka mi dodávajú energiu každý deň. Inak si rada napustím horúcu vaňu, zájdem si do lesa. Urobím si radosť, napr. si prečítam kúsok z knižky a zase sa naštartujem. To všetko mi pomáha vytrvať a stále oslovovať nové firmy. Aktuálne idem cez kvantitu, oslovujem všetky firmy aj z dôvodu, aby sme sa dostali do širšieho povedomia. Vytvorila som si už solídnu databázu, kam okrem ponuky od nás posielam naše novinky. Jeden zo skvelých nástrojov sú naše rozhovory, je to naša vlastná talkshow Keď potrebujete pomôcť, ktorú nájdete na našom firemnom Facebooku a na Youtube. V najnovších dieloch sme zoznámili divákov s naším predstavenstvom. To mi príde veľmi fajn. Posielam linky, kto sme a kam smerujeme, že to myslíme vážne. Tieto promo aktivity sa nám osvedčili. Máme na ne výborné ohlasy a to celý tím talkshow teší.

7. Ako sa cítiš v pozícii moderátorky talkshow Keď potrebujete pomôcť?

Zo začiatku som bola veľmi nervózna. O tejto práci som nemala ani potuchy. Nie, že by som teraz tomu rozumela ? Ale už sa v tom cítim viac ako doma a je to vidieť aj na rozhovoroch. Zvykla som si na kamery aj ľudí okolo. Tím, ktorý mám okolo seba, je skvelý, dokáže povzbudiť a aj oceniť. To ma posúva ďalej a nakopáva. Mojím cieľom je, aby talkshow bola jasná, stručná, výstižná. Ak sa podarí aj vtipná. Tak snáď sa nám to v tomto duchu darí realizovať.

8. Čo navrhuješ v UBP vylepšiť?

Čo tak vnímam z terénu, keď mapujem konkurenciu je, že český a slovenský trh sa pomerne líši. Slovenský trh v určitej miere kopíruje veci z Čiech, tu je ten trh trošku popredu. To, čo je na Slovensku totálna bomba, je tu skôr štandard. Ocenila by som prepracovanejšie technické zázemie. Viem, že v tom robíme maximum, že v tom napredujeme, mobilná aplikácia inŠanon 2.0 mi príde fantastická a je dôkazom dobre odvedenej práce. Konkurencia tak rozsiahlu aplikáciu nemá, a keď tak iba pre klientov. Určite nie pre všetkých klientov a ešte k tomu zadarmo. Viem však o riešeniach, ktoré konkurenčné firmy majú a nám by možno viac pomohli. Chýba mi kalkulačka na investície. Klientovi aj nováčikovi to vygeneruje jednoduché riešenia z našich fondov, ktoré predávame podľa profilu klienta. Je jasné, že vývoj takýchto aplikácií je finančne náročný, ale vnímam v tom rozdiel medzi konkurenciou a nami. Taktiež kalkulačka na životné poistenie. Táto kalkulačka porovnáva z metodického hľadiska poisťovne a to uľahčuje prácu. Ak má poradca dlhoročné pracovné skúsenosti a vie, že klient bol napríklad operovaný, vieme, v ktorej poisťovni ho poistia a v ktorej nie. Na to však potrebujete dlhoročnú prax. Konkurencia s metodickou porovnávacou kalkulačkou získa informácie automaticky. Len zadá konkrétnu požiadavku na výluku alebo pripoistenie a je to, máte zoznam poisťovní, ktoré  Vás vedia poistiť. Pre nováčika to môže byť veľmi jednoduchý a prínosný spôsob práce, ale viem, že aj poradcovia s dlhoročnou praxou by to ocenili. Kalkulačka je vlastne také zjednodušenie.

9. Máš konkrétnu predstavu, s čím by sme mohli zabodovať na trhu?

Potenciál vidím najmä v technických aplikáciách. Náš inŠanon 2.0 je rozhodne veľká konkurenčná výhoda. Môžeme konkurovať aj v tom, že sme skvelý tím. Ešte som sa nestretla s firmou, kde by bol zhluk tak schopných a príjemných ľudí. Máme tu skutočne tím extrémne pracovitých, až multifunkčných ľudí. A ja si myslím, že Universal má na to ohromné šťastie, že takýchto schopných ľudí priťahuje.

10. Čo považuješ za našu konkurenčnú výhodu?

My sme tu na trhu všetci približne rovnakí. Ja ale ponúkam spoluprácu so mnou. Ponúkam seba. Čo si môžete pod tým predstaviť? Každodenný príval dobrej nálady, motiváciu a istotu, že za kolegov budem bojovať. To si myslím, že ľudia cítia. Musíme len počkať na tú správnu príležitosť. Vyčkať na to, kedy budú potenciálni kolegovia buď nespokojní, alebo budú mať proste chuť na zmenu.

11. Čo vnímaš ako našu slabú stránku?

Chýba mi širšie povedomie o našej značke. Chcelo by to pridať na intenzite brandingu. Viac by som investovala do platenej reklamy. Oplatí sa publikovať viac článkov a príspevkov na sociálne siete. Ak chceme dobyť trh, musíme na tom zapracovať.

12. V čom vidíš hlavný prínos na práci v UBP?

Spĺňa moje základné kritériá, ktoré som chcela od práce. Veľmi sa mi páči, že je tu čas na rodinu, že členovia predstavenstva rešpektujú tuto vzácnu inštitúciu, napríklad cez víkendy sa nerobia žiadne stretnutia ani školenia. Pre mňa je rodina najdôležitejšia. Človek si musí vedieť oddýchnuť. V UBP vedia, ako funguje energia a s ňou spojený výkon. Dobre oddýchnutí dokážete urobiť 2x viac práce, preto sú víkendy voľné.

Ďalším prínosom je dostatočný priestor na sebarealizáciu. Som zodpovedná a viem si prácu správne rozplánovať. Vyhovuje mi, že je tu priestor pre rôzne pracovné aktivity a keď si prácu urobím za kratšiu dobu než ostatní, dáva mi to priestor pre ďalšie rozvojové pracovné aktivity. V UBP som veľmi spokojná.

13. Čo ti pomáha udržovať sa v rovnováhe?

Čo mi vyslovene pomáha, je pritúliť sa k synovi – čo už ide čoraz horšie ?, pretože je stále starší. Túto rolu zastáva dobre náš kocúr Mischifuk [myšifuk] a samozrejme môj partner. Mojím osobným ventilom je posedenie s kamarátkou pri káve a niekedy si len tak nahlas ponadávať. Nie som typ, ktorý sa stále na niečo sťažuje, to nemám rada, ale niekedy ventil tohto druhu naozaj pomôže. Dostanete zo seba von negatívne emócie a je dobre. Je to zdravá forma, lepšie než všetko dusiť v sebe. Dôležité je rýchlo si tým prejsť a nerýpať sa v tom. Ponadávať si a môžeme spokojne pokračovať zase ďalej.

14. Ak máš okrem rodiny a práce čas na seba, akým koníčkom sa venuješ?

Venujem sa čítaniu. Rada čítam rozvojové knižky, možno aj rozvojovú beletriu, pri ktorej sa môžem odreagovať. Veľmi sa mi páčila kniha Cesta pravého muža. Je síce orientovaná pre mužov, ale je veľmi vhodné, aby si ju prečítali aj ženy. Je to ideálny návod pre ženu ako pochopiť logiku muža. Keďže sa v biznise stretávam viac s mužmi, príde mi to veľmi vhod.

15. Aký máš plán v ďalšej vlne korony?

Držím sa hesla: „V každom krízovom období je zároveň ukrytá príležitosť.“ Vždy mi šli predaje najlepšie cez prázdniny, keď ostatní vraveli, že to nejde, alebo je to ťažké. Ja som to videla ako príležitosť dobre si zarobiť a ešte aj vyhrať letnú súťaž. Pretože všetci kolegovia odpočívali, mne zostal väčší rybník na chytanie rýb. ? Zaujímavé je, že najviac firiem som oslovila behom prvej vlny koronakrízy, pretože som nelietala vonku po stretnutiach. Je to o tom, ako sa ku kríze postavíš. Z jednej strany sa to možno javí čierne, ale keď si odstúpiš a pozrieš sa z druhej strany, môže to byť niečo pekne šťavnaté. Len si to nevidel z blízka. Myslím si, že je to celé o pozitívnom prístupe. Len chcem podotknúť, že aj ja prechádzam rôznymi stupňami motivácie, čiže nie som stále pozitívna, ale snažím sa k práci a aktuálnemu stavu takto pristupovať. Najlepšie je samozrejme stretávať sa s ľuďmi one to one.  V ČR máme dva tábory. Niektorí sú extrémne ustráchaní, čo plne chápem, alebo sú ľudia úplne v pohode a berú to z nadhľadom. Ale nie ľahkovážne. S tou druhou skupinkou ľudí sa bez problémov stretávame pri dodržiavaní pravidiel. Je pravda, že vo zvýšenej miere aktuálne oslovujeme ľudí emailom alebo cez messinger. Tam vždy môžem popísať našu ponuku aj s aktívnymi linkami, pretože ľudia toho majú v dnešnej dobe veľa a nestíhajú čítať siahodlhé maily preto posielam odkazy na videorozhovory s členmi predstavenstva. Sú nakrútené veľmi príjemne. Prezentujú naše hodnoty, myšlienky, vízie, základné informácie a ľudia si to radi pozrú. Dostávam pozitívnu spätnú väzbu, čo ma veľmi teší. To je dôvod, prečo to robíme.

Ďakujeme za rozhovor Andrea.

Nech sa ti v UBP darí nachádzať a inšpirovať ďalších bežcov, ktorí budú tiež disponovať takou ohromne pozitívnou energiou schopnou strhnúť davy.

S úctou a pozdravom
redakcia Lead Level

Ďakujeme, že nás čítate. Ak Vás článok zaujal a premýšľate nad spoluprácou, neváhajte nás kontaktovať na info@ubp.sk.